مستند فتنه تکفیر

نن

مستند «فتنه تکفیر» بر اساس سخنان مقام معظم رهبری در روز ۱۴ خرداد در حرم مطهر حضرت امام (ره) در تبیین پشت پرده حمایت‌ها از گروه‌های تکفیری و تروریستی منطقه تولید شده است.

در این مستند ضمن اشاره به جریان بیداری اسلامی و تلاش غرب برای الصاق نا‌آرامی‌های سوریه به این جریان، روایتی اجمالی از ابتدای ناآرامی‌های سوریه و آغاز ویرانی‌ها در این کشور ارائه شده است.

دانلود

چگونگی انحراف جریان بیداری اسلامی و نتایج حوادث صورت گرفته در سوریه و تأثیر آن بر جریان بیداری اسلامی نیز در این مستند مورد بررسی قرار گرفته است.

چگونگی تشکیل و تجهیز گروه‌های تروریستی در سوریه و همچنین دلایل تهاجم برخی از آنها از قبیل داعش به خاک عراق از دیگر موضوعات بررسی شده در این مستند است.

ارائه روایتی مستند از کمک‌های غرب و رژیم صهیونیستی به گروه‌های تروریستی فعال در عراق و سوریه و همچنین اشاره به اعترافات مقامات غربی به حمایت از برخی از گروه‌های تروریستی کنونی در عراق و سوریهٰ از دیگر بخش‌های این مستند است.

مستند فتنه تکفیر به کارگردانی جلال کوه‌دره‌ای و نویسندگی علی قاسمیان، توسط معاونت سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا تهیه و تولید شده و همچنین تحقیقات این مستند نیز در مؤسسه راهبردی دیده بان صورت گرفته است.