شیطان در گرداب

روزهای پایانی دی ماه امسال، دستگیری ۱۰ سرباز آمریکایی و توقیف دو قایق نظامی آنها که وارد آب های سرزمینی ایران شده بودند در صدر اخبار رسانه های بین المللی قرار گرفت؛ نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای حفاظت از مرزهای آبی و حراست از تمامیت ارضی کشور، این اقدام مقتدرانه را انجام داد و پس از یقین به سهوی بودن اقدام نظامیان آمریکایی و عذرخواهی آنها، اقدام به آزاد کردنشان کرد.

عملکرد به موقع و واکنش سریع سپاه پاسداران در این موضوع، بار دیگر به همه دنیا فهماند، ایرانیان بر سر حفظ دستاوردها و تمامیت ارضی خود با هیچ کس معامله نمی کنند و در هیچ شرایطی، از حق خود کوتاه نمی آیند.

گفت وگوی این هفته نادر طالب زاده در برنامه «عصر» با عنوان «شیطان در گرداب»، با سردار دریادار پاسدار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران خواهد بود؛ تحلیلی موشکافانه از پشت پرده دستگیری ملوانان آمریکایی و نظامی گری غربی از واقعیت تا تصویر، محورهای این گفت وگو است.

علاوه بر این سهیل کریمی مستندساز ایرانی که چند سال پیش، فیلم مستند دستگیری ملوانان انگلیسی را در آب های ایران ساخته است مهمان برنامه «عصر» خواهد بود و با طالب زاده در مورد اثر خود و همچنین دیگر موضوعات حول ورود نظامیان بیگانه به قلمرو ایران و واکنش نیروهای مسلح کشورمان نسبت به این امر گفت وگو می کند.

دانلود