مستند «گمشده» – سازمان مجاهدین خلق

مستند «گمشده» به موضوع اسارت روحی و معنوی اعضای سازمان مجاهدین خلق در دام امیال شیطانی سران این گروهک می پردازد.

دانلود

سازمان مجاهدین خلق در آغاز با شعارهای اسلامی پا به عرصه نهاد و توانست پیش از انقلاب جوانان بسیاری را به سوی خود جذب کند ولی به تدریج رویه کمونیستی خود را بیشتر نمایان ساخت و در نهایت تفکر جدایی دین از سیاست را رسما عیان کرد و پس از انقلاب هم به سازمانی مخوف و تروریستی تبدیل شد که به جای مبارزه با امپرالیسم، خون هم وطنان خود را به زمین می ریخت.

نتیجه فعالیت های تروریستی سازمان مجاهدین خلق یا همان منافقین، ۱۷ هزار شهید ترور است که بسیاری از آنها جزو شهروندان عادی و نه افراد نظامی یا سیاسی بوده اند.

این روزها اما حال و احوال منافقین و سران آنها چندان خوب نیست و آواره و در به در، چمدان به دست به دنبال جا و مکانی هستند تا باقیمانده عمر ننگین خود را در آنجا به سر ببرند.

زمانی که مجاهدین خلق در عراق و زیر چتر حمایتی صدام و پس از آن آمریکایی ها در اردوگاه اشرف به سر می بردند، خانواده های زیادی از ایران و دیگر کشورها برای نجات فرزندانشان که اسیر امیال شیطانی سران این گروهک شده بودند به این مکان مراجعه می کردند و البته در بسیاری مواقع دست خالی باز می گشتند.

مستند «گمشده» روایت گر داستان پدر ایرانی یک خانواده برای بازگرداندن فرزندانش از اردوگاه اشرف عراق ببیش از ۲۰ بار از کانادا به عراق رفته است.

او موفق شده پسرش محمد را بازگرداند اما هنوز به هدف دیگری یعنی ملاقات با دخترش سمیه نرسیده؛ راوی فیلم خود این مرد است، او با حضور در ترکیه خاطرات روزهای نخستین مهاجرتش از ایران و ارتباطش با سازمان مجاهدین را بیان می کند.