مستند امام موسی صدر

url

برخی او را مسیح دوران می نامیدند و بعضی از شجاعتش در تعجب بودند؛ دوست و دشمن عقیده داشتند قدرت مدیریت و رهبری اش کم نظیر است و می تواند راه نجات ملت لبنان و همه آزادی خواهان را به آنها نشان دهد.

امام موسی صدر، مرجع دینی و سیاسی شیعیان بود که پس از هجرت از ایران به لبنان، مجلس اعلای شیعیان لبنان را تأسیس نمود و رهبری فکری و سیاسی شیعیان این کشور را بر عهده گرفت.

بازسازی هویت، انسجام و عزت تاریخی شیعیان لبنان و پرچمداری حرکت گفت وگوی ادیان و تقریب مذاهب از جمله مهمترین اقدامات او به شمار می روند.

نهم شهریور ماه ۱۳۵۷ بود که طی سفری رسمی به لیبی به دعوت معمر قذافی، ناپدید شد؛ برخی عقیده دارند همان زمان به دستور قذافی به شهادت رسید و بعضی هم می گویند تا مدت ها در زندان های لیبی اسیر بوده است.

مستند «امام موسی صدر» به زندگی و افکار و اندیشه های این بزرگ مرد شیعه می پردازد.

این مستند با پخش مصاحبه ای از امام موسی صدر آغاز شده و سپس با گفت وگوهایی با اعضای خانواده او، اقوام و برخی شخصیت ها همچون سید صادق طباطبایی ادامه می یابد.

پخش تصاویر و فیلم های آرشیوی از دیدارها و اقدامات امام موسی صدر بخش های مختلف این مستند را تشکیل می دهد؛ همچنین آخرین اخبار از سرنوشت او به روایت کسانی که با امام موسی صدر در ارتباط بوده اند روایت می شود.

دانلود