همنوایی اللهیاری با آل سعود در فاجعه منا

همزمان با وقوع فاجعه غم بار کشتار حجاج بیت الله الحرام در سرزمین منا که به دلیل کوتاهی و بی کفایتی  رژیم سعودی به وقوع پیوست، عربستان، ایران را به سیاسی کاری در این خصوص متهم کرد و پیگیری ها و تلاش های جمهوری اسلامی برای روشن شدن علل این حادثه را دشمنی ایران با رژیم سعودی اعلام کرد.

اما در این میان و در حالی که ملت های مسلمان، غرق در ماتم و عزای عزیزان جان باخته خود در حادثه تلخ سرزمین منا هستند، “حسن اللهیاری” مدیر و مجری شبکه موسوم به اهل بیت که از لس آنجلس آمریکا پخش می شود، در تازه ترین اظهاراتش با سکوت در برابر جنایت صورت گرفته از سوی رژیم سعودی و امتناع از محکوم کردن آل سعود، حادثه منا را “مسئله ای نه چندان مهم” خواند.

وی هم‌راستا با آل سعود، با کافر خواندن جمهوری اسلامی ایران، تلاش جمهوری اسلامی برای حراست از حقوق حجاج خود را امری سیاسی دانست و حتی با تمسک به این موضوع به بیان مواضع تفرقه انگیز میان مسلمانان پرداخت.

او در پاسخ به تماس بیننده ای درباره حادثه منا و کشته شدن عده بسیاری از مسلمانان و همچنین هموطنان ایرانی گفت: «دولت ایران با عربستان بر سر مساله سوریه مشکل دارد و این مساله (جان‌باختن حجاج در منا) را علم کرده است. دولت ایران اصلا به فکر حجاج نیست.»

او در نهایت با اظهارنظری جالب “پرداختن به حادثه منا را طرحی برای کم رنگ کردن عید غدیر” دانست!

این اظهارات همسو با آل سعود از سوی “حسن اللهیاری چغچرانی” مدیر شبکه آمریکایی که نام اهل بیت را یدک می کشد، چندان دور از انتظار نیست چراکه این شیعه نما، مسائلی مانند توهین و تکفیر علما و بزرگان شیعه، خیانت به انقلاب مردم بحرین، فتوای حرمت جهاد با کفار، دفاع از جنایات اسرائیل و توهین و حکم به فسق آیت الله العظمی سیستانی را در کارنامه خود دارد.

دانلود