آهن آلات و کاربرد ان در زندگی ما

تمامی آهن الات از عنصر آهن ساخته شده اند . عنصر آهن یک عنصر فلزی است با عدد اتمی ۲۶ که بزرگ ترین عنصر سانده زمین است . امروزه استفاده از آهن آلات و نیاز بشر به آهن یک امر جدا نشدنی است و نیاز به آهن الات و محصولات اهنی روز به روز در حال افزایش است و به همین دلیل قیمت اهن آلات معمولا در حال رشد است و بازار قیمت اهن آلات هر روز با رشد بیشتری مواجه است . در این مقاله قصد داریم به اهن و کاربرد های ان ، خصوصیات آهن و همچنین دلایل افزایش قیمت آهن آلات بپردازیم .

قیمت آهن آلات

 

 

عنصر آهن و روش پیداش آن

 

عنصر آهن یکی از عنصر های پوسته زمین است که از زمان های قدیم و حتی از زمان مصریان و رومیان نیز وجود داشته است. عنصر آهن که در گروه ۸ جدول تناوبی است یکی از عناصر مهم با چگالی ۷.۸۷ است.

آهن از سنگ معدن هماتیت استخراج می شود و سپس با عملیاتی که در کوره های بلند با دمای بسیار بالا انجام می شود، کربن موجود در آهن را کاهش می دهند تا عنصر آهن به دست بیاید. برای تولید آهن از سنگ آهن استفاده می شود که تقریبا میزان آهن تولیدی از سنگ آهن نصف وزن سنگ آهن استفاده شده است برای مثال از هر ۱۰۰۰ میلیون تن سنگ آهن حدود ۵۰۰ میلیون تن آهن تولید می شود.

 

 

کاربرد های آهن

 

امروزه آهن کاربرد های بسیاری را در زندگی ما دارد و می توان گفت که یک امر جدا نشدنی در زندگی و صنعت است. آهن از بقیه فلزات کاربرد بیشتری دارد و قیمت آهن آلات یکی از دلایل افزایش تقاضا در بازار قیمت آهن آلات است زیرا این فلز نسبت به کاربرد های آن قیمت مناسبی دارد و به همین دلیل در تمامی صنایع ماشین سازی، ساختمان سازی ، وسایل منزل ، کشتی سازی و … از آن استفاده می شود و حتی افزایش قیمت آهن آلات نیز نمی تواند تاثیری بر روی تقاضا و نقش مهم آهن در زندگی ما بگذارد.

آهن دارای أنواع مختلفی است که هر کدام کاربرد های خاص خود را دارند أنواع آهن عبارتند از : آهن خام ، فولاد های آلیاژی ، فولاد کربن و چدن .

تمامی گونه های آهن گفته شده با توجه به ویژگی هایی همچون نقطه جوش ، میزان استحکام و میزان چکش خواری ان برای موارد خاصی کاربرد دارند که از این بین فولاد های آلیاژی برای ساخت ذخیر مغناطیسی استفاده می شوند .

 

 

خصوصیات آهن

 

آهن یکی از عنصرهای فراوان و همچنین راج ترین فلز در جهان است که از سنگ معدن آهن استخراج می شود این فلز جرم بالایی دارد و با توجه به خصوصیات آن به عنوان آلیاژی برای تولید فولاد به کار می رود . هسته اتم آهن بیشترین نیروی همگیر را در بین عناصر دیگر دارد که با همین ویژگی می توان سنگین ترین و سبک ترین آهن را تولید کرد همین خصوصیات منحصر به فرد آهن سبب افزایش قیمت آهن آلات می شود .

 

 

دلایل افزایش قیمت آهن آلات

 

تا اینجا به بررسی فلز آهن پرداختیم در این قسمت می خواهیم به بررسی قیمت آهن آلات و همچنین دلایلی که سبب افزایش یا کاهش قیمت آهن آلات می شوند بپردازیم . قیمت آهن آلات به دلیل افزایش قیمت نفت و بورس کالا و نوسانات ارز و طلا و همچنین افزایش میزان تقاضا دچار نوسان شده است .

یکی دیگر از دلایل نوسانات قیمت آهن آلات تغییرات آب و هوایی است که این تغییرات آب و هوایی سبب کاهش تولید یا استخراج آهن می شود و به همین منظور قیمت آهن آلات افزایش می یابد .

شرکت آرمان صنعت در تلاش است که با ارائّ قیمت های دقیق و لحظه ای به فروشندگان و خریداران کمک می کند تا بتوانند در بهترین زمان برای خرید یا فروش آهن آلات اقدام کنند .