مستند نبرد برای سرزمین مقدس

مستند «نبرد برای سرزمین مقدس» به موضوع اشغالگری صهیونیست ها و مبارزات چندین دهه ساله فلسطینی ها علیه این رژیم می پردازد.

رژیم صهیونیستی در دهه اخیر به بهانه دفاع از خود در برابر فلسطینی ها، شروع به ساخت دیواری حایل میان کرانه باختری و سرزمین های اشغالی شده کرده است؛ دیواری که فلسطینیان آن را دیوار آپارتاید نامیده اند.

اگرچه رژیم صهیونیستی مسائل امنیتی را توجیه این اقدام خود قرار داده اما فلسطینی ها و منتقدان این رژیم، احداث چنین دیواری را بهانه ای برای اشغال میزان بیشتری از زمین های فلسطین و نقض آشکار حقوق بشر می دانند.

در چهلمین سالروز جنگ های ۶ روزه، فردی غربی دیداری دوباره از سرزمین های اشغالی انجام می  دهد تا بازخوانی مجددی بر روی این جنگ صورت بگیرد.

او عنوان می کند که آمریکا، رژیم صهیونیستی را دولتی دموکراتیک معرفی می کند ولی حقیقت آن است که ده ها سال جنگ و خونریزی توسط این رژیم علیه فلسطینی ها را نمی توان با این شعارها سرپوش گذاشت.

در این مستند درباره دیوار حایل نیز مطالبی بیان و علاوه بر این، گوشه هایی از مبارزات و تظاهرات مردم فلسطین علیه اشغالگری صهیونیست ها نیز به تصویر کشیده می شود.

دانلود