مستند شهید شاهرخ ضرغام (حُرّ امام خمینی)

2692293_688

مستند «شاهرخ» به موضوع زندگی و تحول درونی شاهرخ ضرغام، یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس می پردازد.

انقلاب به معنای تغییر و تحول و به عبارتی دگرگونی در بطن یک جامعه و فرد است به نحوی که آن فرد یا جامعه را از حالت پیشین، طی مرحله گذار، به حالتی جدید رهنمون شود و ویژگی ها، ساختار و چارچوب فعالیت آنها را تغییر دهد.

البته انقلاب تنها به آن معنا نیست که افرادی بروند و دیگرانی بر سر جای آنها بنشینند بلکه بعضی اشخاص می توانند آنقدر دچار تغییر و تحول درونی شوند که به انسان دیگری مبدل گشته، گذشته خویش را جبران کنند و به شیوه دیگرگونه، در جامعه ظهور و بروز یابند.

انقلاب اسلامی ایران از این دسته تغییرات محسوب می شود چه اینکه نه تنها ساختار حکومت و کشورداری را در ایران بر هم زد و نظام اسلامی را جایگزین ۲۵۰۰ سال شاهنشاهی کرد، بلکه تحولی عمیق در میان مردم کوچه و بازار نیز به وجود آورد به طوری که از دل همین افراد، شهدای گرانقدری به اسلام تقدیم شدند و مردان و زنان زمینی، آسمانی شدن را تجربه کردند.

یکی از افرادی که در دوران اوج نهضت اسلامی دچار تغییرات فکری عمیقی شد و به بیان عامیانه، از این رو به آن رو شد، شاهرخ ضرغام بود.

شاهرخ بعد از انقلاب مجذوب امام خمینی(ره) و متحول شد، وی از ابتدای جنگ عازم جبهه شده و در یکی از عملیات ها مفقودالاثر می شود؛ مستند «شاهرخ» داستان زندگی اوست که از زبان دوستان قدیم و جدیدش روایت می شود.

حسین همایون فر و وحید زارع زاده تهیه کننده و کارگردان این مستند هستند.

دانلود